Nebýt windsurfingu, obytné auto bychom asi nikdy neměli.
Windsurfing mě naplno pohltil někdy v roce 2006 (to mi bylo 19). Jako student jsem byl rád, že jsem si mohl díky brigádě instruktora pořídit jeden serf a pár plachet. U toho ale dlouho nezůstanete.

Windsurfing je sport pro bohaté, potřebujete spoustu krámů a pořád někam jezdíte.
Specifické podmínky (síla větru, klidná/rozbouřená hladina) i specifické disciplíny windsurfingu si žádají různé typy vybavení, tak velmi brzy zjistíte, že máte víc věcí, než dokážete jakýmkoliv kombíkem uvést.
Vítr je nevyzpytatelný a tak se cesty za ním moc plánovat nedají.
Další problém je ten, že předpověď počasí se může velmi rychle změnit, takže pokud jsme se chystali někam dál za větrem, rezervovat si ubytování byl vždy hazard. Pamatuju si, jak jsme asi 24 hodin před odjezdem změnili cílovou destinaci z Almanarre (Francie) na Hvide Sande (Dánsko).
Na spotech, kde dobře fouká, není obvykle snadné sehnat bydlení.
Přestavba Fiat Ducato L3H4
První “obytka” pro nás byl Fiat Ducato L3H4. Do mírně ojeté dodávky jsme si nechali na míru udělat vestavbu. Realizace začala 2014 a skončila až v polovině roku 2015. Vestavba neposrádala skoro nic:
- Nádrž na čistou vodu, odpadní vodu
- Sprcha, záchod se splachováním a odpadní kazetou
- Horkovzdušné topení, bojler na ohřev vody
- Plynový vařič v lince, nádrž LPG
- Lednička
- Výškově stavitelná postel
- Otočné sedačky vpředu
- Dvojitá podlaha
- Střešní okna, boční okna
- Markýza
- Ohromný úložný prostor na windsurfingové vybavení / kola…

Tak proč už tuto vestavbu nemáme a pořídili jsme Alkovnu?

Alkovna Adria Coral XL SL
Dokud jsme vestavbu obývali s manželkou a větším psem, nemohli jsme si téměř na nic stěžovat (téměř – dozvíte se později).
Zkuste se s dvěmi dětmi nezbláznit v plechové dodávce, která je najednou tak malá.
Dokud jsme byli ve třech, ještě se to nějak dalo. Ve čtyřech a navíc s hodně malými dětmi (1-2 roky) už je vestavba v dodávce hodně těsná a chtěli jsme si cesty užívat, ne jen přežívat.
Malé děti komfort nevnímají, je to o vás, co ještě snesete.
Po návštěvách integrálů a alkoven známých jsme zatoužili, znova se v obytném autě nadechnout a během delších pobytů v něm si užívat větší luxus.
Druhý hlavní důvod, proč jsme již vůbec neuvažovali o dodávce s vestavbou je ten, že jsme chtěli více jezdit i v teplotách výrazně pod nulou. Zaizolovat plechovou skříň tak, abyste v ní dosáhli podobný teplotní komfort, jako v integrálech, polointegrálech a alkovnách a ještě se vyhnuli vlhkosti, v létě pro změnu přehřívání, to je téměř nerealizovatelné.
Například Adria v konstrukci pláště využívá technologii, která kombinuje zkrutovou sílu dřeva, odolnost polyuretanu a polyester, který zabraňuje vlhnutí.
Thermo-build standard a plechová dodávka dohromady fakt moc nejde.
Co nám naše Alkovna nyní nabízí a co bych jí přes její nesporné kvality přeci jen vytknul? Čtěte zde.
One comment in this post